Flora 3 år

Fick höra på omvägar att min pappa klagade på bristen av uppdateringar här inne, så jag chockar er väl med ett nytt inlägg tänkte jag. :)

Vår lilla solstråle Flora har fyllt 3 år den 20:e mars.
Här kommer lite HELT oredigerade bilder från hennes stora dag.


Paket på sängen är en klassiker och tradition. :)


Bordet är pyntat, ballonger uppblåsta och paket inslagna. Bring it on!


Födelsedagskronan är på plats.


Tror nästan att bästa paketet var prinsess-trosorna. Hon är en tjejig liten tjej vår lilla tjej. :)


Och jag som inte tyckte att jag köpte nåt alls nästan...


Födelsedags-frukost.


Önske-lunch. Hjärtplättar med sylt och glass. Of course.


En mini-bakelse/tårta/kaka-grej. Och så tårtan då.


Det var envisa ljus som aldrig ville slockna, men tillslut så.

Nu är hon 3 år, going om 13.
Hon är en fantastisk liten tjej som nästan alltid är glad och sprider glädje omkring sig. Väldigt omhändertagande och go. Säger de mest roliga och finurliga saker, vi skrattar högt åt henne varje dag.
Hon älskar prinsess-saker, går oftast runt i klacki-skor, tiara, handväska och klänning.
Tar hand om sina dockor, kör dem i vagnen osv.
Älskar pussel, memory och att läsa böcker. En riktig bokmal, läser även gärna högt själv. Hon minns allt som står på varje sida.
Det är en fröjd att vara hennes mamma och det går inte dag utan att jag tackar högre makter över att vi valde att skaffa en trea. Världens bästa Flora. ♥ ♥ ♥


Hur lycklig jag än är en sån här dag, att få se min dotter fylla år, så är det alltid oxå en dag av liiiite sorg.
Sorg över att inte kunna dela sådana här dagar med MIN släkt.
Mina barn har aldrig någon mormor och morfar, några kusiner från mammas sida, någon morbror lr gammelfaster/moster här på sina födelsedagar och kalas. Deras bemärkelsedagar, examensdagar, temadagar på dagis osv är alltid ganska gles-bevittnade och jag sörjer att inte ha min mamma, bror lr faster/moster här sådana dagar.
Sånt är mitt liv och det är inte så mkt att göra åt. Men det är en tagg i mitt hjärta och något jag alltid tänker på och sörjer. (nu måste jag sluta skriva, ögonen tåras...)

Dock stort tack till er som kom hit och grattade vår lilla tjej.
Ni gjorde verkligen hennes dag, hon var sååå nöjd med allt och alla. :)

Ha en underbar helg allihopa där ute.
Imorgon blir det 3-års kalas för några av Floras kompisar.
Hon har beställt en Lilla Sjöjungfru-tårta med fjärilar på - får se om tårtbagerskan Annika klarar av det.
Men det gick ju bra med Malvas Dinosaurietåget tårta så vi är inte oroliga. :)



Kommentarer
Postat av: Din Pappa

Tackar, det lönade sig ju bra

2012-04-01 @ 19:51:01
Postat av: Rose-Marie

Det finns inget jag skulle vilja mer än att få vara en deltagande mormor!!!!!1

2012-04-04 @ 18:34:21

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0