"Jag saknar efter dig mamma".


Älsklingen i sina nya flip-flops.

Tjejerna har varit på "hus-semester" som Flora säger a.k.a husvagssemester, med farmor och Larre.
De har varit borta i ungefär sjutti-elva veckor (ok då, två veckor var det visst) och jag längtar ihjäääääl mig.
Men imorgon kommer de hem!!
Flora verkar oxå längta hem en del, hon ringer ofta nu och säger "ååå mamma, jag saknar efter dig".
Hon är så gullig så jag nästan dör.
Det låter som att hon växt hur mkt som helst, hennes röst låter t.o.m annolunda.

De har hunnit med att vara i Västerås för att hälsa på farbror Tomas bland annat.
Och en trip till Kålmården hann de oxå med.
Där lämnade Flora sina nappar till Bamse, och det har tydligen gått hur bra som helst!
Stora tjejen som nu varken har napp eller dricker välling.
Bara nattblöjan kvar, sen flyttar hon väl hemifrån.

Och jag då, jag börjar oxå bli stora tjejen nu.
Förra veckan slutade termin 5, vilket betyder att det endast är en ynka termin kvar innan jag får kalla sig sjuksköterska. När ska de komma på mig egentligen? Ska JAG blir sjuksköterska? Det låter ju helt sjukt overkligt...
Men terminen innehåller c-uppsatsskrivande, slutpraktik och en nationell kliniskt slutexamination (hjälp!) så den terminen är båda lockande och skrämmande.
Vi får väl se först om jag överlever hösten/vintern innan jag ropar hej.

Jobb har jag fått oxå, minns inte om jag sagt det. Fick jobb i våras på en barn-avd på sjukhuset och jag trivs hur bra som helst. Verkligen världens bästa jobb med världens bästa kollegor. Skrattar mig genom dagarna och vill egentligen inte ens gå hem vid dagens slut, det är väl det bästa betyget en avd kan få.
Vi jobbar med för tidigt födda barn och det är hemskt men oxå fantastiskt givande. Jag får se och lära mig massor. Personalen vet såklart att jag läser till sjuksköterska och är väldigt noga med att förklara och gå igenom saker och kanske berättar mer än de egentligen måste just pga av min utbildning. De pikar oxå ofta att de tycker jag ska läsa till barnsjuksköterska och den tanken låter mer och mer lockande. Just nu kan jag inte tänka mig att jobba någon annanstans!


1) Mammas lilla hjälpreda.
2) Ibland är de så här snälla och fina, då gäller det att vara snabb med kameran och föreviga.
3) Hon läser och läser och läser och läser, dockan lessnar aldrig. :)



♥ Det bästa vi gjort ♥


Kommentarer
Postat av: Maria Gustafsson

Jättefina barn ♥ Lycka till med nya jobbet!

/Maria

2012-06-04 @ 18:58:55
Postat av: Rose-Marie

Förstår att du har längtat efter era underbara barn! Det gör vi också men snart är det juli och då kommer vi !

2012-06-06 @ 20:52:45

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0