Nytt i blom-lådorna.

Jag bor på ett område där "tanterna" har super-gröna fingrar och deras trädgårdar är helt otroliga.
Det är blommor högt och lågt, färger i alla möjliga nyanser och de är alltid ute och "påtar" i trädgården.

Så man får lätt lite prestationsångest.
Mina sommarblommor hade klart gjort sitt för i år.
(fast grannarnas sommarblommor är fortfarande jättefina, konstigt det där)

I samband med min födelsedag fick jag en liten slant av min favorit faster Gun. :)
Så jag åkte direkt till blomsteraffären och införskaffade lite nya växter.

Och det behövdes eller vad säger ni...?


1) En torr stackars "prästkrage" och massa ogräs
2) Visst ser det för hemskt ut?

3) Här var planen att jag skulle plantera jordguddsplantor i somras, men det blev aldrig så...

Nu ser det dock ganska mycket bättre ut, om jag får säga det själv. :)


En kålväxt (vad heter de egentligen?) och nåt hängigt. Märker ni att jag inte är så bra på namn? :)


Höstigt och fint.


Inte en jordgubbe så långt ögat kan nå.

Så tusan tack Gun för att du snyggade upp min trädgård så jag slipper skämmas inför grann"tanterna" nå mer. :)


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Konstigt nog dör mina blommor före grannarnas också, måste vara en förbannelse? Det där hängiga som jag inte heller vet vad det heter (någon mer kunnig får gärna tala om det för mig i min blogg) är en riktig favorit hos mig. Brukar alltid förgylla höstplanteringarna o nu hänger de vackert från en vägglåda. Måste ta tag i o kasta de vissna blommorna i korgen under... Blev väldigt fint hos dig o kul att du redan hunnit blogga så många inlägg i din nya blogg!



Kram

2010-09-14 @ 21:21:10
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Fia

Silverfall! Och dekorationskål, kanske? Lät bra iaf.. Ljung hade du också.

2010-09-14 @ 21:55:13

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0