Helt slut.

Jag gör praktik på skolan just nu.
VFU även kallad. Verksamhetsförlagd utbildning.
Jag svansar alltså efter en sjuksköterska hela dagarna och försöker suga i mig så mycket kunskap som bara är möjligt. Har gett insulin i magar, kollat socker, givit ut medicin osv... Kul!!
Jag befinner mig på Stroke-avdelningen. Jätteintressant ställe och ett underbart gäng som jobbar.
Jag har skrattat så jag har ont i magen i helgen. :D
Och varit med om både det ena och det andra.
Oj oj oj säger jag bara, om ni bara visste.
Mycket ska man vara med om.
And I havn´t seen nothing yet.

MEN.
Jag är helt slut.
"Jobbade" 7-15,30 i onsdags.
13,30-22,00 igår och 07-15,30 idag.
Nu kämpar jag för att hålla mig vaken i soffan.
Och det här var ändå en s.k "kort-helg".
Lång-helt finns oxå. Då jobbar man fre kväll, lör morgon, sön kväll och mån morgon.
Då kommer jag förmodligen somna i bilen hem.

Nu har jag två dagar kvar, tis och ons.
Sen imorrn ska vi till skolan och skriva rapport hela dagen.
Rapport-skrivning även tisdag-morgon och sen sjukhuset hela eftermiddagen/kvällen.
På tisdag fyller även Malva 4 år.
Och då ska jag vara 07 på sjukhuset.
Så vi kommer väcka henne tiiiiiidigt.
Men hon sa att det är oki, så länge vi har paket och sjunger. :)

Sen är det plugg plugg plugg som gäller all ledig tid.
Har massor att göra.
Så det är lite mycket just nu.
Det är kul, men mycket.
Så om uppdateringen är lite dålig kanske ni kan förstå varför.

Nu ska jag gå och tvätta mig, smörja in mig med anti-rynk-kräm och lägga mig i sängen.
Planen är att hålla mig vaken tills valresultatet kommit.
Sån är planen.
Men jag lovar inget.

Ni har väl röstat va??!!

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0