Galet osocial.

Det är knappt så mina barn ser mig ens.
Hade en tenta i måndags, grymt svår och stor.
Innehöll läkemedelsräkning, njusfysiologi, smärtfysiologi, vätske- syra basbalansen...
Jag är ganska säker på att den gick åt skogen.

Efter tentan gick jag och tränade, lyfte vikter. Fick ut en massa agg och frustration.

Och sen direkt hem för att öpnna nästa böcker och läsa inför tenta vi har nu på fredag.
Japp, du läste rätt. Vi har två (2!!) tentor den här veckan.
Och eftersom måndagstentan var så stor och svår så fokuserade jag, och typ 90% av klassen, mest på den.
Vilket betydde att jag öppnade böckerna för första gången på måndag eftermiddag.
Har alltså tis, ons och tors på mig att plugga.
Visst låter det härligt..?
Ingen vet vad som kommer på tentan, vad vi ska plugga på och vad vi ska hoppa över.
Studiehandledningen är ett skämt som inte går att förstå sig på och när vi frågar lärarna så hänvisar dom bara till studiehandledningen, så det är ett moment 22 av högsta grad.

Så just nu är jag inte så värst social. Sitter mest inne i kontoret med böcker, pärmar och papper all over och försöker reda ut det ena med det tredje.
Men på fredag ska jag leva upp litegrann.
Har lovat barnen att visa mig ute i resten av huset.
Kanske t.o.m tvättar litegrann, och äter lite mat.
Ska gå på bio med Malva på lördag tror jag.
Vill bara leva litegrann...

Mats säger att jag kommer skratta åt det här om två år.
Hoppas det, för just nu vill jag bara grina...


Mitt minsta ♥ kröp in under trappen med filt och Pixi-bok.


Du gör mig lycklig!!

Nä, nu är det dags för en omgång med böckerna igen.
Evidensbaserad omvårdnad och Statistik - blir ni upphetsade? Inte jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Chokladbollstårta = Chokladbollssmet som formas å dekoreras valfritt...:-) Avancerat va??!! :-)

2010-10-29 @ 09:50:34
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0