Fars Dag

Vi hade en underbar dag igår.
Barnen sov länge, sen smög jag och tjejerna upp och lät pappa sova vidare.
Vi såg lite tv, slog in paket och sen kunde de inte hålla sig längre så vi gick upp och väckte pappa.
Malva ville sjunga "Ja må han leva" så det gjorde vi. Sen fick han paket och teckningar i sängen.

Vi åt en mysig frukost ihop hela familjen, satt länge och pratade.
Sen gick vi allihopa till Malvas gympa.
Flora sprang nästan mer än alla de andra barnen sammanlagt. Hon hade sååå kul.
"Malla bumpa" pratade hon om på morgonen, alltså Malvas gympa. :)

Sen åkte Malva hem till en kompis och lekte ett tag.
Mats och Flora gick ut och åkte madrass i backen.
Tydligen tjöt hon av glädje och ville aldrig gå hem/in.

Senare åt vi kanske världens godaste middag!!
Helstekt entrecote, hemmagjorda pommes, smör/vitlöksslungade haricots verts, chili-beanaise sås och en god sallad med fetaost och oliver. Oj oj oj va vi åt. T.o.m barnen tryckte i sig.
Till efterrätt blev det (som vanligt) vaniljpannacotta med hallon. Vi tröttnar aldrig på det.

Vi hade helt enkelt en härlig Fars Dag.
Fick prata med min käre far oxå. Han hade film-mys ihop med Nova och Tilde.
Det lät som en perfekt Farfars Dag oxå tycker jag. :)


5 plus!!


1) Malvas otroligt fina teckning. Jag ÄLSKAR hennes huvud-gubbar!
2) Flora ville självklart oxå rita till pappa.



Om man inte somnar när man ska efter lunch somnar man istället i pulkan på väg till farmor och sover sen vidare i soffan när man kommer hem...


... och när man försöker väcka henne så fortsätter hon bara sova i mammas famn. ♥


Flora hittade en bebis-body igår och tyckte den passade utmärkt som mössa. :)
Vi fick INTE ta av den.


Nä, nu är det dags för psykologi och fall-analyser.

Vill även passa på att gratulera min bror och Jenny som passade på att gifta sig(!!) i helgen medan de var i Vas Vegas.
Jättehäftigt gjort och helt klart på tiden, de har varit tillsammans och förlovade i evigheter.
Så nu är det väl snart min och Mats tur snart hoppas jag.
Vi kan ju inte ha två i släkten som heter samma sak. Jennie Ohlson och Jenny Ohlson.
Nä det går inte. Mats, kommer du?!! Vi ska till kyrkan!!


Bild på brudparet snodd från Facebook. :)




Kommentarer
Postat av: Josefin

Häftigt med bröllop i Vegas, men dom var inte utklädda till nåt som jag trodde alla brukar vara där. Jag föreslog Star Wars-Vegas-bröllop till min man för ett år sedan och blev förvånad när han inte nappade. Han ville ha det traditionella med fest hemma med alla kompisar. Jag tror mest det var svensexan som lockade. Han var rädd han skulle gå miste om det buset om vi for till Vegas och gifte oss.



Jag skulle iaf ha röstat för att han var Chewbacca (han är nästan 2 m lång) och jag princess Leia. Blev grymt i mitt huvud i alla fall. ;)



Vad drömmer du om för typ av bröllop?

2010-11-16 @ 00:28:28
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0