Lucia på dagis.

I tisdags hade vi lucia-firande på dagis.
Eftersom jag är på praktik de här dagarna trodde jag inte jag skulle få det eftersom firandet var 13,30 på dagen.
Men jag går med en jättebra sjuksköterska som absolut tyckte jag skulle se tjejerna sjunga.
Och de var så fantastiskt fina.
Malva sjöng och Flora satt gå golvet och tittade sig storögt omkring.
Hon har varit sjuk i veckan så hon fick bara vara på dagis under själva firandet.
Men man såg snabbt att hon blev trött och inte alls lika crazy som vanligt.

Efter firandet stannade vi på lusse-fika och pysselstund.
Supermysigt med härliga barn, trevliga föräldrar och fantastisk personal.


Outfiten var vi ju tvugna att prova några dagar innan, den fick godkänt direkt. :)


1) Malva sjöng så fint.
2) Flora satt mest och beundrade.
3) Finaste tjejerna på HELA dagiset!



Fikat efteråt var kanske bäst av allt. :)


Granen står så grön och grann i stugan...

Efter lite övertalning lyckades vi övertalatyga pappa om att ta fram granen.
Han tycker egentligen inte den ska upp förrän kvällen innan julafton, men det är ju så mysigt att ha den här i vardagsrummet.
Tjejerna blev jätteglada och alla barnen hjälpte till att klä den.
Insåg sedan att vi glömt glittret, men nu vet jag inte om det behövs ens.
Tycker den är fin ändå.






Kommentarer
Postat av: A

ja så du lyckades övertala han ;) vad fin den var... tycker mig känna igen 3 julkranskulor där i toppen =)

2010-12-19 @ 15:13:33
Postat av: Josefin

Verkligen fina lusse-tjejer!

2010-12-20 @ 03:02:20
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0